diumenge, 25 de gener del 2009

Llibre delatat

Aquest cap de setmana se m’ha presentat la oportunitat, més fefaent que mai, de tractar amb un mot mut. Contra la meva voluntat haig de reconèixer que fou un encontre breu, lleig, així de passada. Però no hi podia fer res, m’hi van obligar.

Amb aires d’autoritat estaven escrits a la meva agenda uns deures per fer. Alguna cosa així com anàlisi morfològic de paraules compostes. Jo no em caso amb ningú, us ho asseguro. Però posats a ser bons nens i fer les coses tal com ens manen, pensí que seria bona idea tenir un diccionari de lengua castellana a l’hora de fer l’exercici.

I heus ací la romàntica història. L’Altamar fou l’escollida. Bonic nom. Desgraciadament, com ja us he dit, l’encontre no durà gaire. Era un amor platònic, em veia obligat a decidir entre el llibre o la madre RAE. I guanyà, com sempre, qui està per damunt. Al despertar del somni, teclejant el nom de la meva enamorada al diccionari en línia, em vaig assabentar que no existia. No senyors. La paraula Altamar, en castellano, no existeix. Tregeu vosaltres mateixos les conclusions.

Aquí en teniu les proves.

2 Comentários:

Anònim ha dit...

que fort u.u
ja et veig allà buscant com un desesperat per a res jajaj pobret
i si ho haguéssis escrit separat?
ah ja ser! paraula trampaaa xDDD

en fi ja ens veurem eh
aReuuu

Anònim ha dit...

altamar. ‘Parte del mar que está a bastante distancia de la costa’: «El suelo se movía como la cubierta de un barco en altamar» (Jodorowsky Pájaro [Chile 1992]). Aunque todavía es mayoritaria la grafía en dos palabras alta mar, no es infrecuente y resulta preferible la grafía simple altamar, ya que, normalmente, el primer elemento del compuesto se hace átono y ambas palabras se pronuncian como si fueran una sola. Como evidencia el género del adjetivo, este compuesto es femenino: la altamar, la alta mar (y no Marca de incorrección.el altamar, Marca de incorrección.el alta mar).


Diccionario panhispánico de dudas ©2005
Real Academia Española © Todos los derechos reservados

Introdueix el teu correu:

Gràcies

Clicky Web Analytics

Mots muts © 2008 Template by Dicas Blogger.

TOPO